tiistai 8. joulukuuta 2015

Mun lempiyrttiteet just nyt

Kirjoittanut Mulan.

Syksyn flunssa on koko ajan väijynyt minua takavasemmalla ja lopulta se iski kunnolla perjantaina. Poden yhä päänsärkyä ja huonovointisuutta ja mielialakin on hieman laskenut, kun keho on kehnona. Kuitenkin flunssassa on se hyvä puoli, että saa loistavan tekosyyn kitata entistä enemmän yrttiteetä!



Tänä syksynä olen eniten kuluttanut YogiTean Sweet Chaita. Ihanan voimakkaat, mutta myös makeat mausteet hemmottelevat makuhermojani ja lämmittävät niin kehoa että mieltä. Suosittelen suurella sydämmellä mausteisesta teestä tykkääville!






Yksi suurimmista lemppareistani YogiTeassa minulla on ollut ehdottomasti lakritsi. Kuulin kuitenkin, että Pukkalle oli tullut kolmen lakritsin(!) teetä ja kun Yogi-laku loppui, aloin metsästää Pukan lakritsiuutuutta. Metsästää todellakin, sillä sitä ei löytynyt harmikseni isommista ruokakaupoista, eikä edes Punnitse & Säästästä, missä on hyvin kattava luomuteevalikoima! Hakaniemen Ruohonjuuresta tuote oli loppunut, kun kävin siellä. Vasta Kampin Ruohis saattoi meidät yhteen, mutta se oli vaivan arvoista. Maku on sitä, mitä lupaa: lakritsainen no way. Tämä on rakkautta, jota varmaan pihtailen kaapissani, kun en raaski käyttää kuin vain "erityistilanteissa". :D Se on niin hyvää, etenkin kun lilluttelen teepussia kupissa hyvän tovin. <3


Ginger Lemon on mahti kaveri flunssan kourissa. Sekaan vielä luomuhunajaa, niin johan helpottaa. Ainakin siis henkisesti, jos ei muuten. Kylmän talven juoma muutenkin noin ylipäänsä, jos tujummista mausteista tykkää. Inkiväärin ja sitruunan lisäksi teessä on mustapippuria. Ah, röörit auki.



Monet kauneusbloggaajat ovat esitelleet blogeissaan upeita kosmetiikkajoulukalentereitaan. Minulla sen sijaan on Sonnentorin Teejoulukalenteri! :D Jokaiselle päivälle on eri makuinen tee. ^^  Harmi, ettei pakkaus ole kalenterimuodossa, mutta idea on silti kiva. Tai ainakin parempi kuin ei mitään. Olen tosin tuosta kalenterista jo jäljessä. :'D Teet maistuvat ihan hyville, mutta Yogin mausteisuuteen tottuneella nuo tuntuvat vähän pliisuilta. Hyvää perusteetä, joissa on paljon yrttejä, muttei niissä ole sitä samanlaista potkua, mihin olen makuhermoni totuttanut. Tosin luukku kuuden tee tuo ihanasti mieleen glögin. <3 En ole siis täysin "luovuttanut" tämän kohdalla. ;) Onneksi kuitenkin minulla on ohessa Yogin Joulukokoelma, joka sisältää 12 eri teelaatua kahden teepussin verran. ^^


"Luukku" 6.



Jakaako kukaan muu yrttiteerakkautta? Minä ainakin menen keittämään teetä. :P

4 kommenttia:

  1. Ihana teepostaus :) Alkoikin tekemään mieli teetä!

    VastaaPoista
  2. Rakastan ja tuon Christmas collectionin ostin juuri lauantaina. Oma kaikkien aikojen lemppari on kyllä Celestial Sleepy time tee, joka tuo unen.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Christams Collection on juuri ihana, kun ei tarvitse päättää, mitä laatua ottaa. :) Celestial onkin mulle ihan tuntematon merkki, saako sitä ihan Suomesta?

      Poista