perjantai 12. elokuuta 2016

Kasvokkain-blogi saavutti taaperoiän!

Kirjoittanut Mulan

Pohdintaa vuodesta

Miten jännittävää, että siitä on kulunut nyt vuoden päivät*, kun julkaisimme ensimmäisen postauksemme. En voi olla olematta tosi kliseinen ja jättää sanomatta, että vuosi on mennyt kyllä tosi nopsaan tän blogin parissa! Toisaalta kuitenkin paljon on mielestäni ehtinyt myös tapahtua. :)





Muistelisin, että vuosi sitten toivon, että nyt vuoden päästä ihoni olisi selvästi paremmassa kunnossa kuin mitä blogia aloittaessa. Heh, aika villi veikkaus, koska olen jo varmaan viimeiset 10 vuotta toivonut, että ihoni kunto parantuisi jossain vaiheessa. :D Vuosi ei kuitenkaan valitettavasti ole ollut kohdallani riittävän pitkä aika ja akne on vielä selvästi osana arkeani.

Se, mitä vuoden aikana ehti jossain määrin tapahtua oli itsestä huolehteminen ja hyväksyminen tämän näköisenä. Mitään täydellistä itsensä hyväksymistä ei suinkaan ole tapahtunut, mutta tykkään itsestäni selvästi enemmän kuin vielä muutama vuosi sitten. Olen jopa alkanut miettiä, että mitäs jos akneni ei paranekaan vielä moneen vuoteen tai vuosikymmeneen. Voisinko silti olla onnellinen? Totta kai! Entä tyytyväinen ulkonäkööni? Varmasti!



Loppujen lopuksi tyytyväisyys itseä kohtaan tulee sisältä eikä ulkoisista tekijöistä, kuten kauniista ihosta tai timmistä vartalosta. Joo joo, tiedetään tiedetään, mutta nyt se on alkanut oikeasti tuntua (ainakin vähän enemmän) siltä. Painan nyt enemmän kuin koskaan aikaisemmin elämässäni ja painoindeksin mukaan olen nykyään lievästi ylipainoinen -minä, joka olen aina ennen ollut hoikka! Tästä huolimatta tämä kesä oli se kesä, kun olin julkisella paikalla ilman paitaa (päällä kuitenkin urheilurintsikat) ja ajattelin vain, että ihan sama. Ei olisi tullut -heh heh- kesää silloin viisi vuotta ja miinus 15 kiloa sitten, jolloin ajattelin itseni niin lihavaksi ja rumaksi vatsamakkaroitteni takia (jolloin olin siis normaalipainoinen).

Vatsamakkaroitteni hyväksymiseni myötä myös akne alkaa olla osa minua eikä vain joku riesa minussa. Pikkuhiljaa minut valtaa enemmän “ihan sama” kuin “mitä nuo musta ajattelee” -ajattelu. Rakkauteni itseäni kohtaan alkaa mennä kohti ehdottomuutta: huolehdin itsestäni, vaikkei akne paranisikaan tai en laihtuisikaan. Pidän itsestäni, vaikken olisikaan sellainen kuin toivoisin. Tärkeintä on voida hyvin tai ainakin mennä kohti hyvinvointia, mitä koko ajan teen.



Bloggauksessa ihanat asiat

Mua on ilahduttanut meidän blogissa meidän ihanat lukijat ja vakiokommentoijat. On ollut ihana käydä keskustelua kanssanne. <3 Bloggauksen myötä olen tutustunut täällä blogimaailmassa virtuaalisesti uusiin ihmisiin ja muutaman olen jopa tavannut ihan livenäkin. En olisi uskonut, millaista yhteisöön kuulumisen tunnetta bloggaaminen voikaan tuoda mukanaan. En olisi arvannut, että voisin tutustua ihmisiin tällaisen maailman kautta ja vaikken kenenkään kanssa ole vapaa-ajalla tavannutkaan tai saanut itselleni sydänystäviä, olen iloinen suhteista, joita blogi on tuonut minulle mukanaan. On ollut ihana tutustua teihin ihmiset! Olemme myös suunnitelleet teille jotain kivaa ja lähiaikoina olisi luvassa arvonta ellei toinenkin… Niistä lisää myöhemmin. ;)





Olemme julkaisseet blogissamme tämän yhden vuoden aikana yhteensä 108 postausta ja Instagramissa 187 kuvaa.


Blogiaikamme suosituimmat tekstit ovat:



Onko sinulla lempipostausta vuotemme varrelta?



*Vuosi ja kaksi päivää. Ensimmäinen postauksemme oli 10.8.2015. Muokkasin tätä postausta vielä eilen siinä uskossa, että oli keskiviikko! :'D Yritin myös julkaista sen eilen, mutta Blogger herjasi "tag is broken" ja myöhemmin kävi ilmi, että otsikossa ei saa olla <3-yhdistelmää. -.-' Eli vielä ollaan bloggauksen kanssa aika noobeja. :'D

12 kommenttia:

  1. Onnea taaperoikäiselle blogille <3! Teidän juttuja on ollut ilo lukea, kiitos kun bloggaatte :)

    VastaaPoista
  2. Paljon onnea 1-vuotiaalle! Kiitos mahtavasta blogista :) Jatkakaa samaan malliin!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, näin teemme! :) Ihana, kun oot tykännyt. <3

      Poista
  3. Onnea ihana! Minulle on ilo ollut tutustua sinuun ja blogiisi, ja tuntuu hassulta, että tästä on "vasta" vuosi. Jolie boxin sisältöä olen uteliaana katsellut, sillä tilaan livboxia säännöllisesti. Kiitos kun olet olemassa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei tätä blogia olisi tai ei tämä todellakaan olisi Kasvokkain-blogi ilman kahta muuta blogin kirjoittajaa, äitiä ja siskoa. :) Kiitos kauniista sanoista, ihanaa, että sinäkin olet olemassa. <3

      Poista
  4. Myöhästyneet onnittelut taaperolle =).

    VastaaPoista