tiistai 15. syyskuuta 2015

Dummy wears make-up

Innostuin viime viikolla katsomaan Karkkipäivä blogin postauksen “Make up for dummies” ja siitä se sitten lähti. Luomivärit esiin ja kokeilemaan!

meikkisilmä.jpg

Mä en ole ollut juuri luomivärien parissa. Näkyykö se?

KesäKengät-3.jpg

Toivoin, että pieni meikkiopastus antaisi jopa meikän kaltaiselle tomppelille mahdollisuuden sievään meikkiin.

KesäKengät-2.jpg

KesäKengät-4.jpg


Mulla ei ole ollenkaan hajua, onko tämä millään tasolla onnistunut tai edes ok-meikki. Sen tiedän, etten osaisi tällaista käyttää ainakaan päivämeikkinä (tosin värivalinnat eivät olekaan ehkä neutraaleimmasta päästä :D). Niin ja sen, että mulla on ripsaria hieman luomessa, joka tekee tosta vähän suttuisen näköisen. Voisiko tällainen meikki (siistimpänä versiona) toimia juhlissa?

KesäKengät-5.jpg

Tällaista meikkiä taas voisin “normaalistikin” käyttää.

KesäKengät-6.jpg

Ripsaria nyt vain yksi kerros ja jätin silmänrajauksen pois.

KesäKengät-10.jpg

...vaikka näistä ilmeisesti tuli kaksi ihan eri paria. Valaistuksesta riippuen eron huomaaminen vaihtelee. En nähnyt tarpeelliseksi korjata, ei sitä kukaan kuitenkaan huomaa. Harvemmin minulla on silmät kiinni.

KesäKengät-7.jpg

Tai näin selkästi avoina.

KesäKengät-11.jpg

KesäKengät-13.jpg


Mitä käytin:

-Zuiin peitevoidekynää pohjustukseen ja kiinnitin sen Dr. Hauschkan silkkipuuterilla

-Ylemmän meikin luomivärit on jotain tosi tosi vanhoja randomeita, niissä ei edes lue merkkiä. Käytin niistä kolmea eri vihreän sävyä.

-Alemmassa meikissä minulla on Color Caramelin kahta luomiväriä ja jälleen vanhaa kamaa eli joku The Body Shopin valkoinen luomiväri, josta ei meinannut irrota pigmenttiä edes nimeksikään.

-Ripset ovat Zuiin Volume ripsarin käsialaa. Ensimmäisessä meikissä minulla on sitä kaksi kerrosta, toisessa vain yksi.

-Rajauksen tein Lumenen Miracle eyelinerilla (silmänrajaustussi).

-Siveltiminä mulla toimi luomivärien levitykseen Ecotoolsin Eye Shading ja Fresh & Flawless -setistä Flat Concealer, Buffing Concealeria käytin rajojen häivytykseen


Kummasta silmämeikistä sinä tykkäät enemmän vai olivatko kenties molemmat floppeja (tai jotain muuta)? 

6 kommenttia:

  1. Tosi nätti tuo vihreä luomiväri. Kivoja pehmeitä meikkejä, just sellaisia joista pidän. :) Niin ja vihreästä pidän enemmän, koska vihreä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. ^^ "Kovia" meikkejä tuskin osaisinkaan tehdä, nämäkin olivat jo oma hommansa. :D Munkin sydän sykkii vihreälle, yksi syy varmaan, miksi en ole raaskinut heittää tuota tuhottoman vanhaa markettimeikkipalettia menemään. Vihreä. <3 Nuo punaiset luomivärit hankin just siksi, että joutuisin vähän "mukavuusalueeni ulkopuolelle" väreissä. ;)

      Poista
  2. Mä tykkään kummastakin, mutta ehkä aavistuksen enemmän tuosta punertavammasta.

    Mutta jestas, kuinka kauniit silmät sulla on ^_^! Kauniin muotoiset ja tuo väri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mulla kesti tähän kommenttiin vastaamiseen melkeinpä vain siksi, että menin ihan jäihin siitä, että joku voisi kehua mun silmien ulkonäköä! Mutta kiitos, punastuin. Useasti.

      Poista
  3. Tykkään molemmista, mutta punertava on silti suosikki :) Tykkään vähän maanläheisimmistä väreistä, vaikka väri-iloittelullakin on paikkansa. Sulla on niin upean muotoiset silmät, että noihinhan kelpaa laittaa mitä tahansa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään monenlaisesta väreistä, mutta olisi kiva seuraavaksi testata tosiaan maanläheisempiä värejä. :)

      Mä taas koin haastavaksi meikata mun luomia, kun ne on musta "laiskat". Tuntuu, ettei mun tekemät tummemmat kohdat näy minnekään ellen pidä silmiä ammoisen auki. Tuntu hyvältä lukea, että jonkun mielestä niihin kelpaisi laittaa "mitä vaan", että kiitos vaan. ^^

      Poista