perjantai 4. syyskuuta 2015

Miselli ja minä

Belle ehti jo tällä viikolla hieman sivuamaan ihonpuhdistuksesta. Mullakin olisi sanaseni sanottavana aiheesta, nyt ajattelin avata keskustelun misellivedestä.

Jos on yhtään seurannut kauneusblogeja, ei tuolta sanalta ole voinut välttyä liki vuoteen. Misellivedet ovat kaikkialla ja kaikki käyttävät niitä. Tai ainakin testaavat. Mulle misellivesi kuulosti ajatuksena ihan kivalta, muttei herättänyt mitään erityisen suuria tunteita eikä saanut meikäläistä ryntämään kauppaan ja ottamaan itse selvää, mistä tässä oikein kysymys. Itse asiassa menetin Miselille neitsyyteni vasta viime viikolla. Ja siis vain testerin muodossa, enhän nyt sentään ollut valmis mitään sikaa säkissä ostamaan. Oikeastaan en ole edes ajattelut ostaa koko tuotetta, koska en yksinkertaisesti ole nähnyt sille tarvetta.


Karkkipäivän Sannin sanatkaan eivät ole olleet hänen oman kokemuksensa kohdalla mitään erityisen ylistäviä. Minulle kuitenkin ihonpuhdistus on ensisijainen asia kasvojenhoidossa, sehän on yksi avainsana myös aknen hoidossa. Jos miselliveden käytössä on pienikin riski, ettei se puhdista riittävän hyvin, en näe mitään syytä edes kokeilla tuotetta (tai siis voin toki kokeilla, mutta ihan ostaa omaksi kokonaisen pullon, nou nou).


Siitä testeristä. Se oli paljon kehuttu ja blogeista jo tutuksi tullut Madaran versio, jonka sain (eli otin) Sokoksesta. Olin kyseisenä iltana todella väsynyt ja kello oli paljon, kun oli aika putsata naama. Joten olin, että hei, tossahan tota nyt on tota kuuluisaa ja helppoa meikinpoistoihmevettä, nythän sitä vois kokeilla.


Eiku vanulappua kauniiseen käteen ja kasvojen pyyhintään. Kahteen vanulappuun sitä mössöä riitti.Viimeistilin vielä kasvot kasvovedellä miselliveden jälkeen, vanulapun avulla myös. Tässä vaiheessa vanulappuun ei pitäisi jäädä mitään ja kaksoispuhdistuksen jälkeen ei ole jäänytkään. Hyi hitsi, voin kertoa, että tulos oli nyt toinen ja kasvovesivanulappu (<-- voiko tollaista sanaa edes kirjoittaa?) oli täynnä meikkiä. Tuntui siltä, että kasvot täytyy vielä huuhtoa vedellä, jotta loputkin saisi pois. Tulinkin tällä minitestillä siihen tulokseen, että misellivesi mun meikinpoistossa… I don’t think so.




Mutta… Sitten minä kävin kasvohoidossa ja mun kosmetologi ehdotti mulle aamuksi kasvovedellä putsaamisen sijasta kokeilla sitä misellivedellä. Sain kampanjakoodin ansiosta kasvohoidon yhteydessä ostetuista tuotteista alennusta 20 prosenttia ja kun multa muiden ostosten yhteydessä kysyttiin, otanko senkin mukaan, niin tuli sellainen olo, että okei, let’s give it a try. Meikinpuhditukseen en edelleenkään aio tätä käyttää, paitsi ehkä hätätapauksissa. Tämä tuleekin aamukäyttöön. Hassua, en ollut tullut ajatelleeksi, että sitä voisi käyttää niinkin. Olenhan minä myös välillä valmis kokeilemaan uusia juttuja. Mutta misellivettä. Tämä tuli itsellekin vähän yllätyksenä.


Eikä misellivesi jäänyt ainoaksi Absolution tuotteeksi, jonka ostin. Tätä olen himoinnut jo pitkään, elämäni toinen luonnonkosmetiikan voidemainen meikkivoide (jos BB-voide lasketaan meikkivoiteeksi)!


Toivottavasti tulen pitämään tuosta versiostani. Tykkään ainakin Absolutionin naamiosta ja kuorinnasta (kuvassa misellin kanssa) ja yleinen mielikuvani sarjasta on hyvä, joten voishan sitä. Ja kun oli se tarjous. Pahuksen tarjous.

Misellivesi: uhka vai mahdollisuus?

8 kommenttia:

  1. Mä olen ainakin tykännyt niistä tuotteista, joita Absolutionilta olen kokeillut :) Tuosta BB:stäkin olen kuullut paljon kehuja, mutta itse en ole vielä ehtinyt sitä testata. Sarjan Syväpuhdistava Naamio on kuitenkin yksi parhaista! Misellivettäkin olen käyttänyt yhden purkin ja ihan ok oli sekin. Pakko myöntää, etten ole vielä kunnolla haksahtanut misellivesiin, sillä luotan edelleen puhdistustuotteen ja kasvoveden yhteistyöhön. En voisi mitenkään kuvitella, että käyttäisin meikinpoistoon pelkästään misellivettä - paitsi hätätapauksissa, kun muuta ei olisi saatavilla ;) Kasvoveden korvaajana olen kyllä monia misellejä käyttänyt, mutta yleensä niiden tuoksuttomuus häiritsee mua. Mä kun niin rakastan tuoksuja, että toivoisin misellivesimarkkinoille enemmän ihanan tuoksuisia misellivesiä, jotka mielellään vielä olisivat luonnonkosmetiikkaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään tota miselliä olisi niin kevyesti ostanut, jos mulla ei olisi jotain luottoa Absolutionia kohtaan. ;) Absolution meikkivoiteestakin olen kuullut jonkin verran ja mulla on ollut siitä pari testeriä ja etenkin mua hullaannutti siinä tuoksu ja se, että sitä oli ihana ja helppo levittää kasvoille. Ja totta kai mua kiinnostaa tuotteet, jotka sopivat rasvoittuvalle iholle ja ovat vielä kaiken lisäksi hoitavia. Mä olen myös käyttänyt kaksi syväpuhdistavaa naamioita Absolutionilta kokonaan ja olen tykännyt. Vaihtelunhaluisena on tullut ostettua muita tilalle, mutta toi naamio palanee mun käyttöön taas talvella helposti kuivattavien savinaamioiden kaveriksi.

      Mun tulevaan "sotasuunnitelmaan" kuuluu aamuisin misellivedellä puhdistus ja aion - oli se tarpeellista tai ei - suihkauttaa päälle vielä jotain kukkaisvettä. ^^ Mäkin elän niistä tuoksuista. Tosin voisikohan omaa miselliä tuunata heittämällä joukkoon tipan parin jotain lemppari eteeristäöljyä? Ainakin öljyihin niitä voi lisätä. Täytyy vain toivoa, että tulevaisuudessa me nuuskuttajat pääsemme nauttimaan tuoksuista myös (luonnonkosmetiikka) misellivesien muodossa. :)

      Poista
  2. Mulla toimi kivasti kevyeen puhdistukseen ja eikä jättänyt ihoni erityisen tahmeaksi toisin kuin molemmat kasvoveteni (Madaran comforting toner ja L'atelierin sensitive jotain). Ja iso plussa: ihoi ei punoittanut eikä kuumottanut puhdistuksen jälkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkoitatko Absolutionin miselliä vai jotain muuta?

      Poista
  3. Minä käytän juurikin aamuputsauksessa misellivettä, koska en raaski tuhlata kasvovettä pumpuliin :) Käytän sitä myös silmämeikin poistoon ennen kuin pyörittelen öljyt pois liinalla, koska silmämeikin pesu siitä hemmetin liinasta ei tod. kuulu jokailtaisiin lempipuuhiin... :D

    VastaaPoista
  4. Kokeile Aloreen ihanaa misellivettä. Toimii ja tuoksuu hurmaavalle. Sen lisäksi on alkoholiton.

    VastaaPoista
  5. Kokeile Aloreen ihanaa misellivettä. Toimii ja tuoksuu hurmaavalle. Sen lisäksi on alkoholiton.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos joskus sitä hyppysiini saan, niin mikä ettei. :)

      Poista