sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Zao-ripsari ja vähän muutakin

Belle viittasi viime postauksessaan siihen, kuinka hyödynnän  Zaon ripsiväriä muuhun kuin alkuperäistarkoitukseen. Pitää paikkansa. 


Vaikka olenkin noin lähtökohtaisesti pikemminkin maria- kuin martta-tyyppiä, sen verran taloudellisuutta ja kekseliäisyyttä minulta löytyy, etten heitä hyvää tavaraa menemään miettimättä asiaa tarkkaan. Jos löydän itseni hamstraamasta jonninjoutavaa, ripitän ko. henkilön perinpohjaisesti, mutta jos keksin tuotteille uusiokäyttöä, kehrään kuin kissa.

Mulan jo viittasikin yhdessä postauksessa kaudenhoitovinkkinä mahdollisuuteen käyttää tuotetta ihan eri tarkoitukseen kuin mihin se on suunniteltu -minkä asian hän on mielestäni oppinut suoraan äidiltään. Olen tehnyt sitä niin kauan ja niin paljon, että välillemme syntyi kerran melko hupaisa keskustelu.

Minulla oli pieni, kylkiäisiksi saatu, kätevä rasia, mistä otin esille nenäliinan. Tyttäreni ihaili ääneen säilytysrasian kätevyyttä ja kysyi, mikä se on. “Öööö...nenäliinarasia.” vastasin hieman hämmentyneenä. “Niinniin, mutta mikä se ON?”, jatkoi tytär tivaamistaan. “No, nenäliinarasia!”, vastasin yhä hämmentyneempänä ja ehkä hieman ärtyneenäkin. Mitä osaa hän ei ymmärtänyt, älykäs lapsi, äitiinsä tullut?

Keskustelu ei kuitenkaan loppunut tähän, vaan vaivalla maailmaan päkistämäni suvunjatke jatkoi kysymällä: “Mutta mikä se siis OIKEASTI on?” Vasta silloin tajusin, että hän oli niin tottunut siihen, että käytän tavaroita ym. tuotteita niin huolettomasti omien päähänpist-- siis parempien ideoideni mukaisesti, ettei hän osaa orientoitua minun toimivan normaali- ihmisten tapaan tällaisissa asioissa (jos nyt muissakaan).


Mitä Zao-ripsariin tulee, peitän sillä harmaita. Kikka ei ole omani (olen nähnyt jossain leffassa miehen tekevän niin), vaikka soisinkin voivani elvistellä näin nerokkaalla niksillä. 

Hiukset luonnontilassa
Hiukset Zaon ripsarin jälkeen, harmaita peitettynä.

Zao on niitä harvoja - ellei ainoita - minun käsiini osuneita ripsareita, joilta löytyy vielä lämmin, kaunis, ruskea sävy. Umpirehellinen ruskea eikä mikään mustan johdannainen. Koska kyseinen ripsiväri on vesiliukoinen, suosittelen kokeilijoille hiusklakkaa viimeistelyyn - varsinkin niille jotka hikoilevat kuin sienet. Olen kuullut villin huhun, että sellaisiakin on.



PS. Ainiin. Olenhan minä niinkin tehnyt, että harjaan ripseni ensin kevyesti Zaolla - sillä saa tosi kaunista jälkeä, mikä ei ole minulle mikään itsestäänselvyys. Tämän jälkeen levitän päälle edelleen kevyesti toisen kerroksen Lancomen vedenkestävää. Toimii.

2 kommenttia:

  1. Hyvä vinkki, olin ihan varma, kun aloitin lukemaan tätä postausta, että laitat tuota kulmiin, mutta olin väärässä. :D

    VastaaPoista
  2. Sekin on kokeiltu ja toimii - tosin Zaolla en ole uskaltanut, kun se ainakin mulla sotkee melkoisesti. Toivottavasti toimii hyvin vähemmän hikoavilla tyypeillä ;)

    VastaaPoista