tiistai 13. lokakuuta 2015

Hyvä fiilis Livbox -jahdista!

Tänään mulla oli ihan superjännä päivä! Huomasin Juille'sin blogissa todella houkuttelevan postauksen. Olen osallistunut kaiken maailman arpajaisiin siinä toivossa, että saisin liput I love me -messuille. Yritykset eivät kuitenkaan ole tuottaneet tulosta ja kun luin mahdollisuudesta metsästää itselleni lipun etsimällä jonkun boksin, innostuin.

Yksi juttu nyrppi tosin. Jahti voisi päättyä hyvin lyhyeen, jos joku muu ehtisi paikalle ensin. Äh, sehän tietäisi riskinottoa. God I'd hate that. Illalla olin lukenut postauksen kommenteista tällaista:

"

Lily
maanantai 12. lokakuu 2015 at 11:58 (1 päivä ago)
(Joo lahopää minä.. Unohin taas puolet tekstistäni..) Ja piilotetaanko boxi vain ydinkeskusta alueelle vai voiko se olla esim. Malmilla, Vuosaaressa, Pitäjänmäessä yms.?


  • Linda
    maanantai 12. lokakuu 2015 at 12:05 (1 päivä ago)
    Jes, toivottavasti tykkäät Smokysta! :) :)
    Se on aina ihan piilottajasta kiinni miten hankalaan paikkaan boksin päättää piilottaa. Sen verran voin kuitenkin luvata, että kun itsekin olen rattaiden kanssa liikkeellä, niin ihan mitään kompasseja tai erävarusteita ei tarvitse pakata mukaan! ;’D Piilo voi olla periaatteessa missä tahansa Helsingin alueella. ;)"

Päätin eilen illalla, että kyttään Purkkimafian ja Juille'sin Instagram-tilejä ja katson, josko minulla olisi mahdollisuuksia ehtiä paketin luokse. Sehän voi olla "missä tahansa Helsingin alueella". Mitä jos se olisikin suht lähellä minua? Yöllä näin unta, että sain paketin ja aamulla oli vähän pettynyt olo, ettei se ollut jo tapahtunut.

Kello 10 jälkeen olin vielä pettyneempi. Livbox oli ydinkeskustassa, jonne en mitenkään olisi voinut ehtiä. Siis toistamiseen! Eilen boksi löytyi Sanomatalolta. Oli siis kyse siitä, kuka vain ehtii paikalle ensimmäiseksi. No, se jäi siihen. Minun toiveeni luonnonkosmetiikasta (Boho ja Zuii, nyyh!). Ja mikä pahinta: lippu I love me -messuille.


Tiesin, ettei tämä ollut tämän päivän ainut Livbox. Myös Miss Biggy's Pearls:n Salla oli päässyt tuunaaman boksia. Itkettyäni Instagramissa itselleni epäsuotuisaa sijaintia Purkkimafian Instagram-sivuilla, minua lohdutettiin tällä mahdollisuudella. Harmi vain, että minulla oli siihen aikaan menoa, joten en ehtisi etsiä pakettia. :(

Mutta kuinkas kävikään? Meikän menot päättyivätkin etuajassa! Tajuttuani tilaisuuteni tulleen, menin Instaan ja huomasin Sallan antaman ensimmäisen vihjeen. Kuka tietää, mikä on Benkun lempiurheilulaji? Kätkö oli kuulemma lähellä sellaista paikkaa, missä tätä lajia voi harrastaa. No minä en ainakaan, eikä minun sen hetkinen sohvaseurueenikaan. Selitin, mihin tietoa tarvitsin ja pian kaikki joko selailivat nettiä kännykästä tai tietokoneesta etsien tietoa Benistä. Voin kertoa, ettei kenelläkään tärpännyt. Sen sijaan saimme tietää kaikkea muuta tästä Kokoomuksen kansanedustajasta ja räppäri Uniikin sukulaisesta, kuten miten hänellä on ollut nuorena pitkät hiukset, mutta hänen täytyi leikata ne, koska ne eivät olleet uskottavat kokoomuslaiselle. :D

Anyhow, odotin siis Purkkimafian virallista vihjettä, (joka oli videokuva) ja sen saatuani mulla ei ollut hajuakaan, mistä paikasta oli kysymys. Onneksi ympärillä oli kavereita ja kysyinkin kaikilta, mikä ihme tämä paikka mahtoi olla. Joo, jonkun patsaan luona, mutta minkä?

Porukkagoogletus alkoi. Yksi meistä löysi oikean patsaan ja sen jälkeen etsittiin kännykän netin avulla patsaan sijainti. Olimme juuri tulleet Sörnäisestä päin rautatientorille ja tietysti olisin ollut lähempänä, jos olisin jäänyt sinne. :'D Sain yhden kavereistani houkuteltua mukaan jahtiin ja me hyppäsimme ratikkaan kokeilemaan onneamme.


Matkan aikana päivitin Instagramia jatkuvasti, jos joku olisi ehtinyt jo viedä boksin. Ei ollut. Itse asissa Purkkimafia antoikin jo vihjeen sijainnista (vihje=paljasti paikan). Onneksi olimme jo siinä vaiheessa matkalla. Raitiovaunussa näytin kaverilleni vihjevideota: "Tämä tyyppi on varmaan lähistöllä katsomassa, että löydämme paketin. Se on ok, älä taklaa sitä, mutta kaikki muut patsaan ympärillä olijat hoitele."

Onneksi siihen ei tarvinnut kuitenkaan turvautua, kun juoksimme (kyllä, me oltiin niin liekeissä tästä seikkailuista :D) patsaan kohdalle. Livbox löytyikin melko helposti patsaan kupeesta (mä löysin sen!). Ehdittiinkin vaihtaa muutama sana Sallan kanssa ennen kuin hänen piti rientää bussiin. Hyvä, että tultiin, ettei hänen tarvinnut odotella sen pidempää kylmässä kytiksellä. :)

We found it!!
Toivottavasti kukaan ei tullut turhaan paikalle. Yritin instata kuvan niin nopeasti, kun siltä shokiltani kykenin ("Siis mä oikeesti löysin tän??), että halukkaat tietäisivät etsinnän päättyneen.


Ihanaa, että Sallakin oli laittanut mukaan luonnonkosmetiikkaa! ^^ Se kuitenkin minua lähinnä kiinnostaa. Saaliini jaoin jahtaaja-apurini kanssa, kuten huomaatte, boksista uupuu joitakin tuotteita tämän takia. Tärkein kuitenkin jäi minulle:


Mä pääsenkin I love me -messuille! ^__^ Nyt vaan budjettia kasaan ja katsomaan netistä, miten selviän tästä runsauden pulasta. Ihaninta tässä päivässä ehdottomasti oli, kun kaverini, jotka halusivat auttaa minua tämän laatikon löytämisessä, olivat lähes yhtä täpinöissään kuin minä tästä jahdista. Ne, jotka eivät ehtineet mukaani juoksemaan paikan päälle, olivat jäljestä päin iloisia puolestani saadessaan tietää, että onnistuin löytämään sen. Ihanat ihmiset, hyvä mieli. <3


EDIT: Ai niin, Salla repostasi mun Instagram-kuvan ja kirjoitti siihen: "Vitsit mitä heittäytymistä! Oli painettu mun naama mieleen, ettei tulisi taklattua väärää tyyppiä ja brainstormattu Benkun lempiurheilulajia (joka on tietty fudis)  Respect!!"

Arvostan kovin, että tämä oli nähty "heittäytymisenä" esimerkiksi sen sijaan kun vaikka "vitsit, mitä hulluutta". :'D Kiitos vaan arvostuksesta Salla. :)

Tää oli siis vaan pakko mainita. 


Nähdään siis messuilla! Kuinka moni pääsee paikan päälle? :)

9 kommenttia:

  1. Mahtava postaus! Mä luin tätä ihan jännittyneenä..ihana draaman kaari :) Ja onnea onnistuneesta jahdista+messulipuista! Messuilla kenties nähdään, oon perjantaina menossa, tuu nykäisemään hihasta jos kävelen vastaan :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tosi kiva kuulla, jos nämä mun tarinankerronnat kiinnostavat muita. :) Nähdään kenties joo, tuntuu, että se on niin paljon asioita ja ihmisiä, ettei ehdi mitään tehdä ja ketään nähdä. :'D Tässä pitää jo aloittaa sotasuunnitelman laatiminen, miten päivän siellä käyttää. Oletko muuten itse yhden vai useamman päivän? Itsestä tuntuu, että tarttis jopa kaksi. Mutta mieluusti yhden otan, kun en ollenkaan. ^^'

      Poista
    2. Mä pääsen paikalle vaan perjantaina. Kaksi päivää olisi kyllä niin paljon parempi, mutta parempi yksikin kuin ei yhtään :´D

      Ja juu, siellä on kyllä varmaan sellainen hulina ja huiske menossa, mä oon vielä aika huono tunnistamaan ihmisiä ja toisaalta tykkään kyllä omaan, mummotahtiini ja omissa maailmoissani kierrellä mutta jos kävelen vastaan, niin saa tulla moikkamaan :D Ja hihhii, tunnistan tuon "odottavan kiireen", siis sen että on niin täpinöissään että tavallaan jo ahdistaakin, kun on kaikkea ihanaa ja kun ei aikakaan meinaa riittää jaja..:D :D Johonkin blogiin kommentoinkin, että toi on vähän kuin joulu tulisi!

      Poista
    3. No me ei sitten varmaan törmätä, mä luultavimmin menen lauantaina (ääk, pitää päättä tollaisetkin asiat!).

      Joo, toi joulu vertaus on erinomainen, sillä ne messut on kiva tapahtuma, mutta hitsi kun siellä on niitä ihmisiä niin paljon liikkeellä (siis ihan kuin jouluostoksien teko). Mäkin varmaan kiertelen messuilla ihan omaan omituiseen tahtiini ja käyn hujan hajan eri paikoissa tosi epäloogisesti ja palaan takaisin joillekin kojuille. :'D Ehkä siis ihan hyvä, etten saanut lippuja kahdelle, säästyy siippa siltä tuskalta.

      Poista
  2. No huh, mä hengästyin tätä lukiessa! :D Onnea! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, onneksi et ollut sen kaaoksen keskellä, kun me yritettiin ratkaista sitä mysteeripatsasta: "Ei h*lvetti, mikä se muka on? Mikä toi voi olla? Äkkiä äkkiä, ei s**tana...!" Ja hirvee kännykän naputtelu ja sitten tosiaan se fyysinen juokseminen kohteeseen. Hyvä, etten siinä adrenaliinihuumassa lähtenyt suoraan juoksemaan rautatientorilta Haapaniemeen. :D

      Ja kiitos, aika voittajafiilis kieltämättä tollaisen rumban jälkeen. :)

      Poista
  3. Instasta seurasinkin, että löysit boksin. Ja vielä Lushin Snow fairy oli sisällä! Itsekin lähden messuilemaan, toivottavasti on hyviä tarjouksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Lush oli kiva ylläri, en yleensä raaski jostain syystä ostaa sieltä mitään. :D Mäkin toivon, että messutarjouksista löytyisi hyviä diilejä. :)

      Poista